Yükleniyor......

E İmza Başvurusu

  • Oluşturma: 31 May 2021
  • Güncelleme: 26 Oca 2022
  • Kategori: E İmza
  • Okunma: 3628

E-İmza  (İlk Başvuru / Yenileme / Kayıp / Çalıntı) başvuruları için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

  1. Öncelikle Tek Hesap Sistemine (https://hesap.comu.edu.tr) personel olarak giriş yapın.
  2.  "Diğer İşlemler->E-imza Sertifikalarım" menüsüne basınız.
  3. Daha önce üniversitemiz aracılığı ile E-İmza almamış (ilk kez başvuru yapacak) iseniz "YENİ BAŞVURU YAP" düğmesine basınız. Açılacak penceredeki bilgilerin doğruluğunu onaylayıp "Başvuru Yap" düğmesine tıklayınız.   
  4.  Daha önce üniversitemiz aracılığı ile E-imza almış iseniz ve mevcut E-imzanızın süresi bittiyse veya bitmek üzere (90 günden az kaldıysa) ise “Yenileme Başvurusu” düğmesine basınız. (NOT: Yalnızca bitiş tarihine 90 günden daha az süre kalan sertifikalar için yenileme talebinde bulunabilirsiniz. )
  5.  Daha önce üniversitemiz aracılığı ile temin ettiğiniz E-imzanız ile ilgili Kayıp / Çalıntı durumu oluştuysa "KAYIP / ÇALINTI BAŞVURUSU" düğmesine basınız. Açılacak penceredeki bilgilerin doğruluğunu onaylayıp "Başvuru Yap" düğmesine tıklayınız.  (Kayıp / Çalıntı başvurularında sertifika ücreti kişinin kendisi tarafından karşılanır.)

Başvurunuz ile ilgili ÇOMÜ - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından yapılan işlem ve bildirimleri E-imza Sertifikalarım menüsü altındaki sayfadan takip edebilirsiniz.

 

Bundan sonraki süreçte KamuSM tarafından kurumsal mail adresinize (  @comu.edu.tr) Bilgilendirme başlıklı mail gelecektir. İçeriğinde aşağıdaki ekran görüntüsündeki Başvuru Formu Erişim Parolanızı kopyalayıp altındaki Başvuru Formu Erişim Adresinizin linkine tıklamalısınız.

Linke tıklandığında karşınıza gelen görüntü şu şekildedir

Resimdeki yazıyı, TC kimlik numaranızı ve kopyalamış olduğunuz başvuru erişim parolasını kutucuklara giriniz. Giriş butonuna tıkladığınızda karşınıza gelen ekran şu şekildedir.

Kırmızı kutucuk içerisindeki Yeni Başvuru yazısına tıklamalısınız. Sonrasında karşınıza başvuru formu açılacak. Açılan formda * işaretli olan alanları doldurmanız gerekmektedir.

Formu doldurduktan sonra en alt tarafta olan Form Onayla butonuna basmalısınız. Butona bastıktan sonra cep telefonunuza doğrulama kodu gönderilmesi için onay butonu gelecek.

Telefon numaranız doğru ise Gönder butonuna basmalısınız. Cep telefonunuza gelen sms’deki kodu gelen ekrana yazmalısınız.

Kodu yazıp tamam butonuna bastığınızda karşınıza 3 seçenek gelecek. Islak imzalı, E-İmzalı, E-imzalı applet kullanarak başvuru seçenekleri.

Eğer ilk kez başvuru yapıyorsanız yada yenileme başvurusu yapıyor ama e-imzanızın süresi bitti ise; Islak İmzalı Başvuru seçeneğini seçmelisiniz. Sonrasında doldurmuş olduğunuz formun son hali karşınıza gelecek.

Bilgilerinizi kontrol edip formun bu halinin çıktısını alıp, sağ alttaki imza kutucuğuna ıslak imza atıp; Bilgi İşlem Daire Başkanlığı UBYS birimine ulaştırmanız gerekmektedir.

Eğer yenileme başvurusu yapıyorsanız ve e-imzanızın süresi henüz bitmemiş ise isterseniz Islak İmzalı Başvuru, isterseniz E-İmzalı Başvuru seçeneğine tıklayabilirsiniz. Islak İmzalı Başvuru seçeneği yukarıda anlatılmış olup E-İmzalı Başvuru seçeneğine tıkarsanız şu şekilde devam etmeniz gerekmektedir.

E-İmzalı Başvuru seçeneğini seçtiğinizde yukarıdaki resimdeki ekranı göreceksiniz. Sayfanın alt kısmındaki doğrulama kodunu kopyalayınız. Sonrasında Başvuru Formu E-İmzalama İşlemi adımlarını sırası ile yapınız.

Kısaca doğrulama kodunu kopyaladıktan sonra 2. Maddedeki indirmek için tıklayınız yazısına tıklayınız.

 

İnternet tarayıcısı olarak Chrome kullanıyorsanız sol alt köşeye tarayıcı güvenliğinden dolayı uyarı gelecektir. Sakla butonuna basmalısınız.

Sonrasında sol altta yine indirilmiş olan belgeye tıklayınız. Karşınıza Java uygulaması açılacaktır. Run yazılı butona tıklamalısınız.

Karşınıza kopyalamış olduğunuz doğrulama kodunuzu yapıştırmanız için pencere açılacak. Doğrulama kodunu yapıştırıp, sağa doğru ok işaretine tıklamalısınız.

 

Doğrulama kodunu girdikten sonra karşınıza açılacak ekranda henüz kullandığınız E-imzanızın pinini girmeniz için bilgileriniz gelecek.

 

Sağ kısımda sertifika seçiniz seçeneğinden kullandığınız e-imzanızı seçmeli ve mevcut pininizi girmelisiniz. İmzala butonuna bastığınızda sorun hata almaz iseniz işleminiz başarılı bir şekilde gerçekleşmiş, başvurunuz KamuSM’ye ulaşmış olacaktır.

E-İmzanızın süresinin bitip bitmediğini şu şekilde kontrol edebilirsiniz. E-İmza cihazınız bilgisayara takılı olmalıdır. Kurumumuzdan almış olduğunuz bilgisayarların hepsinde kurulu olan Akis Kart İzleme Aracını açmalısınız. Bilgisayarınızın sol alt köşesinde olan başlat butonuna basıp Akis yazınız.

En üste sarı sim kartı şeklinde logosu ile Akis Kart İzleme Aracı uygulaması gelecektir. Uygulamaya tıklayıp açınız.

Sol tarafta Sistem yazısının altında dongle (e-imza cihazı) bilginizin gelmesi gerekir. Eğer sadece sistem yazısı var, altında hiçbir şey gelmiyor ise; bilgisayarınız e-imza cihazını görmüyordur.

Sistem yazısının altında dongle bilgileriniz geliyor ise buraya çift tıklayabilir yada solundaki artı butonuna basabilirsiniz.

 

Dongle bilgisinin altına içerisinde TC kimlik numaranızın olduğu 2 sekme gelecek. Alttaki sekmeye çift tıklayarak sağdaki ekranda Özet kısmında sertifikanızın son geçerlilik tarihini görebilirsiniz.