Yükleniyor......

ÜBYS Akademik Teşvik Sık Sorulan Sorular ve Cevapları

  • Oluşturma: 17 Oca 2023
  • Güncelleme: 22 Şub 2023
  • Kategori: ÜBYS Destek
  • Okunma: 891

Madde 1: Teşvik puanları güncelle butonuna bastığımda ya da revizyon istendiğinde sistemde  görseldeki gibi "Access is denied" şeklinde hata almaktayım ne yapmalıyım?

deny

Kullanıcı grubu olarak aşağıdaki görselde görülen "Öğretim Elemanları" kullanıcı grubu ile sisteme giriş sağlayıp yeniden deneyiniz. Öğretim Elemanı Yönetici ve diğer kullanıcı grupları ile girilir ise bu ekranda hata alınabilmektedir. Eğer "Öğretim Elemanları" kullanıcı grubunuz gözükmüyor ise destek.comu.edu.tr adresinden talep açtığınızda tanımlama yapılacaktır.

eleman

 

Madde 2: ÜBYS üzerinde ön değerlendirme sekmesini göremiyorum ne yapmalıyım?

Ön inceleme heyeti komisyon üyeleri, sisteme "Akademik Teşvik Komisyonu" rolü ile giriş yapacaklardır. Daha sonra "Akademik Performans Bilgi Sistemi > Akademik Teşvik Başvuru Değerlendirme" sayfasından başvuruları inceleyebilirler.

atte

Madde 3: Revizyon talebini göremiyorum, R harfi yerine I harfi görünüyor.

Cevap: Tarafınızdan talep edilen Revizyon sonucunda i butonu üzerine gelindiğinde istenilen revizyonun ne olduğu bilgisini görüntüleyebilirsiniz. R harfi komisyon tarafında görüntülenecek olup başvuru yapan kişinin ekranında i harfi görüntülenmektedir.

rev

Madde 4: İstenilen revizyonda yöksis belgesini yükleyeceğim alanı göremiyorum ne yapmam gerekli?

Yöksis üzerinden alınan çıktı dosyası yalnızca ilk başvuru aşamasında yüklenebilmektedir. Eğer yöksis belgesinin yeniden yüklenmesini gerektiren bir durum komisyon tarafından belirlenmiş ise ilgili başvuru iade edilmelidir. Başvuru sahibi yeniden başvuru yapacak ve dosyasını yükleyebilecektir.

Madde 5: Komisyonda yer alan üyelerden bir kişi başvuruyu onayladığında, onaylı başvuru için revize durumuna geçiş sağlanabilir mi?

Eğer komisyona gelen başvuru komisyondaki üyelerden birisi tarafından onaylanır ise ilgili başvuruda revizyon talebi gerçekleştirilemez. Tespit edilen hatalı bir süreç olması durumunda başvurunun iptal edilmesi gerekmektedir.

Madde 6: Başvuru tarihleri bitti ancak tarafımdan revize istendi sistem uyarı veriyor ne yapmalıyım?

Başvuru tarihlerinin sonlanması ancak komisyonun değerlendirme sürecinin devam etmesi durumunda başvuru sahiplerinin sistemde yeniden revizyon ya da başvuru yapması için komisyon üyelerinde özel bir ekran tanımlanmıştır. "Akademik Teşvik Komisyonu" kullanıcı grubuna sahip tüm komisyon üyeleri aşağıda yer alan görseldeki Akademik Teşvik Yönetimi sayfasına girerek kişiye özel tarih verebilmektedir. Bu ekranda yapılan tüm işlemler komisyon üyelerinin sorumluluğunda olup işlemler kayıt altında tutulmaktadır.

yönetim 

yönetim2

Madde 7: Ön komisyona gelen başvuruların incelenmesi tamamlandı süreç üst komisyona nasıl iletilecek?

Komisyon değerlendirmeleri bitirdiğinde yalnızca komisyon başkanı ekranında olan Ön İncelemeyi Sonlandır butonu ile üst komisyona iletebilmektedir. Butona basıldıktan sonra inecek olan dosya komisyon başkanı tarafından saklanmalı ve ıslak imza ile imzalanarak üst yazıya ek yaparak ile genel sekreterliğe yazarak süreç işletilmelidir. 

sonlandır